reklama

Ukradnuté vzorky



Ahojte žienky. Chcela by som sa s Vami podeliť o jednu veľmi nepríjemnú vec. Náhodou som sa dostala k fotkám jednej novej Artmamky/ je medzi nami 2 týždne a 2 dni/ a a má svoje konto aj na stránke "Moja svadba" vo Fotoblogách. Má tam aj medovníčky ako "Nekonečne originálne" a čuduj sa svete, našla som tam aj svoje skopčené vzorky. Poviem Vám, dosť ma to naštvalo. Písala som jej aj e-mail, že ju prosím o odstránenie týchto vzorov a aj následného kopírovania, no žiaľ reakcia žiadna,a fotky tam sú stále. Chcela som sa teda opýtať na Váš názora a aj podobnú skúsenosť. Ja si osobne myslím , že to nie je fér, a že vzorky by si mala každá urobiť svoje originálne, pretože nie je to len o prevedení ale aj o vzore. Lebo nie? Rada si prečítam Váš názor . Majte sa krásne a prajem veľa úspechov a veľa radosti.

Viera





Mafka, Ne, 09.06.2013 - 23:04

Milá Vierka.
Veľmi pozorne som si prečítala tvoj príspevok.
Predpokladám, že tá dotyčná, kopíruje nielen tvoje, ale aj iné medovníčky. Mlčím O tom svedčí aj náležitý počet komentárov... lebo my, čo sme tu už dlhšie, hneď spoznáme, či ide o originál, alebo o kopírovanie. O tom sa tu už veľa napísalo......
Je to vysoko neseriozne a neetické. Keď už sa aj také niečo stane, prináleží dať komentár, kým sa inšpirovala a poďakovanie.
Veľa by som tu mohla ešte napísať o mojich osobných skúsenostiach.........
Raz sa tu stala taká vec, že kvôli kopírovaniu, sa zo stránky aj medovnikárky vylúčili a nemali na túto stránku viac prístup.
Až sa dotyčná zaregistrovala, iste si pečítala aj "Kódex......",
kde sa píše o kopírovaní a reklame svojej stránky.
Nie každá máme dar fantázie, ale dať si vzory iných na svoju stránku a vydávať ich za svoje, tak to nemá s dušou dobrej medovnikárky nič spoločné. Doporučovala by som jej veci dať do náležitého poriadku, kým sa to nenapíše šéfke tejto stránky.
Naviac, keď si jej aj napísala email a žiadaš ju o odstránenie tvojich vzorov - myslím, že každý si urobí názor o jej charaktere.
Osobne táto stránka je na inšpiráciu, odovzdávanie skúsenosti, vzájomé rady, ale nie na zneužívanie. Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

podla mojho skromneho nazoru to Mafka vystihla: je rozdiel inspirovat sa, a kopirovat (a zneuzivat). ja som novacik ale pokus zopakovat pracu ineho som urobila asi iba raz za 150 dielok co som zatial urobila. a aj to patram po autorovi aby som sa podakovala! ak to mam v krvi ja, preco nie iny? je to slusnost. tak isto ked robim torty nikdy nekopirujem, len sa inspirujem... medovnicky maju byt o radosti a laske, ktore do nich vkladame.

Jani1, So, 15.06.2013 - 11:14

Áno Áno Áno Karolínka, presne o toto ide. Ako píšeš a myslím, že to tu aj Vierka tak napísala, je rozdiel inšpirovať sa a doslovne niečo skopírovať a napriek tomu, že každá máme svoj rukopis, videla som aj dielka okopírované do detailov.Inak to tiež obdivujem, lebo ja to nedokážem. Ale podstata je v tom, že keď už to aj niekto urobí, prečo si to dá na svoju web. stránku, ako v tomto prípade. Nech sa teda s tým vytešuje doma, ale nech to neuverejňuje na svoju stránku, alebo do časopisu - to nie je fér. Potom niektoré medovnikárky si uplatňujú autorský zákon, takže ide tu o to, rešpektovať sa navzájom, aby sa nikto neurážal. Niektoré dievčatá tu napísali, že im to nevadí, tak potom keď to o sebe vieme, tak sa treba zariadiť podľa tohto.

Súhlasím s Vami,dievčatá.Iné je inšpirácia a iné uverejnenie cudzieho nápadu na vlastnej stránke ako ponuku širokej verejnosti. Nie je to etické.Ja som si tiež našla svoje nápady na cudzej stránke úplnou náhodou a sú na nej napríklad aj "Yvkine" srdiečka. Ja to prežijem,ale to sa proste nerobí.A prekvapila ma ešte jedna vec. Ja som sa prihlasovala na túto stránku s veľkým rešpektom k Vám a k Vašim nádherným medovníčkom a preto nechápem,že si niekto po 3-4och dňoch od zaregistrovania sa uverejní 4 príspevky, pričom pri každom z nich má odkaz na svoju stránku. Pripadá mi to,že sa prihlásila iba pre vlastnú reklamu,ale rada by som sa mýlila. Myslím si,že nikomu z nás nevadia nové talenty,veď mnohé zo žienok na tejto stránke sa delilo v časopisoch o svoje recepty,nápady,skúsenosti aby k tomuto sladkému kumštu inšpirovali ostatných.Milá Mária,určite sa nemusíš báť,dať tu svoje príspevky.

Mafka, Ne, 09.06.2013 - 23:07

Vierka, hoď tu link na danú stránku, kde si našla svoje medovníčky. Predpokladám, že mnohé tam tie svoje, si nájdu tiež. Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok Slnko

Neviem, či som dobre pochopila; dotyčná pani skopírovala tvoje obrázky na svoju stránku? Po prezretí toho linku sa mi to nezdá. Alebo ide o to, že použila tvoje vzory na svojich medovníkoch?
Nuž - tým, že dobrovoľne zverejníme fotografie svojich medovníkov na internete, ideme do istého rizika, že sa môžu zneužiť, internet je už raz taký. A každé naše medovníkové dielko je určite inšpiráciou pre tie ostatné. Ale súhlasím s Mafkou v tom, že pokiaľ chcem použiť nápad niekoho iného, slušnosť káže sa spýtať a tak isto pri fotografii uviesť meno medovnikárky, ktorá ma inšpirovala a poďakovať.

Ahojte, prekvapilo ma co tu pises Gertruda ! Ak das nieco na inspiraciu do casopisu alebo na internet samozrejme to vsetci skusaju podla obrazku. Vela gazdiniek sa inspirovalo v casopise medovnicky, pacilo sa nam to tak sme skusali. Osobne som tak zacinala pred 10 rokmi boli tam aj sablony. Tak isto je to s tortami najdes si fotku na internete a povies si takuto chcem. Podla mna uplne vsetky pouzivame ten isty vzor, obluciky, trojbodky atd. Niektora nieco prida niektora nieco uberie ale tazko povedat ci to je ozaj tvoj vzor alebo kde si to obkukala zase ty. Kamaratka si vymyslela vianocny stromcek bielo cerveny dala som ho na internet a tiez som nasla kopiu. Niekomu sa to pacilo a chcel to vyskusat. Tak isto srdiecka so stvorlistkami alebo srdiecka zenich a nevesta. Je velmi vela ludi ze sa na nieco pozru a vedia to spravit drzim im palce aby sa tiez venovali takejto krasnej zalube. Inspiracia je na to aby inspirovala. Vzdy je vidiet co je original a co kopia.

Ahoj Janka. Tá pani nepoužila moje fotky, ale úplne skopírovala.Aj mne sa stáva, že zákazník príde s fotkou, ale keďže je to práca inej medovnikárky, tak sa alebo dohodneme, na inom vzore podľa jeho predstáv alebo ich odporučím na autora daného výrobku, pretože si vážim prácu každého iného človeka.Tá pani mi odpísala, že ale
ona to takto robí, čiže vždy vyhovie zákazníkovi, a tým je to už jej práca , ktorú si ona zverejní.
Aj ja sa nechávam inšpirovať Vašimi krásnymi prácami, ale zásadne mi je proti srsti totálne kopírovanie. Úsmev

Viera

....mne sa toto pred niekoľkými rokmi tiež nepáčilo,aj sme sa tu za to pohádali....časom som však prišla k tomu,že je to pravda,to čo tu nado mnou píšu v príspevkoch....ak niečo dáš na net,je to na pozretie a aj na inšpiráciu a z takýchto kúskov sa niekto,kto ešte len začína učí.Už si z toho úplne nič nerobím,zvykla som si.Nehádam sa.Skrotla som.Ale medzi nami medovnikárkami tu na stránke sa napríklad ja vždy slušne opýtam....ak niekto chce medovník,ktorý napr.robila jedna z nás,tak sa opýtam,či môžem jej medovník okopírovať,ale pri fotku napíšem,od koho som brala inšpiráciu a že je to na želanie zákazníčky. Mrkám Našla som si tam na tej stránke čo si uverejnila aj moje vzory - na hviezdičkách.Ale nič nespravím.Nemám na tie vzory autorské právo a ani by som to neriešila.Nech sa mladá učí.Inak medovníky ešte stále nemá pekne vymakané.Ponúka ich,ale by sa mala viac sústrediť na kvalitu a nie na kvantitu.To však ona nepochopí.Niektoré kúsky má krásne,ale myslím,že ani jeden nie je jej výmysel.Ak to zbadajú veľkovýrobcovia,že im kradne značku-maľované medvedíky,ženích nevesta-maľba a podobne maľované,tak ju dajú na súd a to už bude musieť stiahnuť zo svojej stránky a bude platiť mastnú pokutu.

acila, Po, 10.06.2013 - 13:18

Je to náhoda, že práve teraz v posledných príspevkoch vidím "moje srdiečka" a hneď nad nimi je obrázok so srdiečkami od inej žienky a má tam aj také srdiečko ako je to "moje" ? Mám sa hnevať ? Veď aj to "moje" vzniklo v mojej mysli možno len preto, že som v časopisoch a tu na stránke obzerala a obdivovala... Verím, že sú také medzi nami, ktoré si právom môžu hovoriť, že sú originálne medovnikárky... a my ostatné, ktorá viac, ktorá menej, tvoríme vďaka inšpirácii...
Veď aj Mária M. sa inšpiruje či už ľudovou kultúrou, históriou alebo prírodou... jej umenie je podľa mňa aj v tom, že svoje postrehy dokáže "prevteliť" do medovníkového cesta vdýchnuť im srdce...
Myslím si, že mnohé z nás robia svoje medovníky s tým, že chcú potešiť seba, svoju rodinu, priateľov...robia ich ako sa povie tak od srdca, či už sú viac menej pekné alebo viac menej dokonalé...
Komercia stále viac a viac ovláda náš život a prenikla aj sem, je len na nás či sa ňou necháme otráviť a znechutiť. Súhlasím s dievčatami, že v dobe internetu treba rátať s tým, že ak niečo zverejním, vidia to všetci... Kolké sú, čo možno tiež použijú "naše" motívy a ani o tom nevieme ?

agataj, Po, 10.06.2013 - 14:34

moja draha a co ta to rozculuje, ved ty si mala NAPAD a ta druha ta len skopirovala, ktora z Vas sa v zivote posunie dalej, ty co mas napady alebo ten kto musi kopirovat, lebo nevie nic nove vytvorit? Poviem pravdu AM je neskutocne mnozstvo inspiracie aj pre mna a preto mam uvedene na svojej stranke podakovanie prave tymto zienkam, ktore mi v mojej tvorbe pomahaju. Nerozculuj sa, kasli na to, len sa zbytocne zapodievas hlupostou, co ta brzdi. Hlavu hore Bozkávam

agataj, Po, 10.06.2013 - 14:37

Vies akych podlych ludi mam pri sebe od piatku? a keby som sa nad tym pozastavovala, sak dostanem porazku ked nie infarkt Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa . Proti takym ludom bojuj s usmevom a Vyplazený jazyk .

Jani1, Po, 10.06.2013 - 18:07

O kopírovaní sa tu už písalo viackrát a máme na to rozdielne názory. Niekto nechce, aby bol kopírovaný a niekomu to nevadí. Súhlasím s Jankou, čo napísala - uverejňovanie cez internet je riziko. Ja len nechápem, že keď si to Vierka nepraje - byť kopírovaná, prečo to niekoho prekvapí,alebo sa čuduje, že to tu napísala, veď každý má právo na svoj názor a aj napísať, či s tým súhlasí, alebo nie, veď nakoniec autorka je ona /sú to jej vzory/. Ja si myslím, že každý nech si píše za seba, či sa mu to páči, alebo nie, alebo či mu to vadí, že je kopírovaný. Tiež zdieľam ten názor a bolo to tu aj zaužívané, že sme si navzájom za inšpiráciu poďakovali. Acilka, píšeš tu pekne o tej inšpirácii, ktorá je okolo nás a naše krásne ľudové výšivky, odtiaľ treba brať námety a inšpirovať sa. Je to ale oveľa zložitejšie to aj zrealizovať, len kým si to človek premyslí, napr. ako to upiecť a potom zložiť dokopy, alebo vyzdobiť a potom aj ten nápad. Tiež si myslím, že jednoduchšie je niečo odkukať. Nie som proti tomu inšpirovať sa, som za, aj ja to robievam, ale treba tam vložiť aj kúsok svojej fantázie. Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok Kvietok

Milé medulienky, všetky ste pre mńa inšpiráciou, klobúk dole pred vašimi dielami. Keby som mala robiť medovníky len podľa svojej fantázie, tak by som to mohla zabaliť. Táto stránka ma naučila ako tak zdobiť medovníky a mám radosť, keď sa mi nejaký podarí. Niekto má perfektnú fantáziu a urobí krásne dielo a niekto sa nechá inšpirovať druhými a tiež má radosť, keď sa mu vec podarí. Ja patrím do tej druhej skupiny- Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

Ahojte žienky. Ďakujem za Vaše názory, aj za tie kritické .O tom je predsa diskusia.Inšpirácia je jedna vec , a totálne kopírovanie na základe fotky od zákazníka, vec druhá. Pretože keď je výrobok na fotke, znamená to že ho niekto vytvoril a mne sa nezdá normálne, že to niekto skopíruje a potom to dá na svoju stránku a prezentuje to ako svoj výrobok, lebo to urobila ona Vyplazený jazyk .Aj ja sa nechávam inšpirovať Vašimi krásnymi prácami, ale je to o detaile, skopírujem doma pre svoju potrebu a postupne tú vzorku mením, niečo pridám , niečo vymením a takto stále vznikajú nové a nové veci. Niektoré veci možno máme úplne náhodne spoločné, zvlášť u mriežkovaných vzorov, kde je určitá časť s polevou a časť mriežkovaná, to je úplne bežné. Viem že mnohým z Vás nesiaham svojou zručnosťou ani po členky a robím hlavne miniatúrky.Ale svoj štýl si postupne vytvorí každá sama a jej zákazníci tieto výrobky spoznajú medzi inými. A ešte jedna vec. U hociktorej z nás može koníček postupne prejsť do štádia, že sa tým začne oficiálne živiť a je normálne, že tam má každá poznámku o zákaze kopírovania. A to si bude potom Smútok musieť znova budovať úplne nové vzory?A nie som nahnevaná, ale sú určité hranice, ktoré by sa mali dodržiavať. Smútok

agataj, St, 12.06.2013 - 09:53

"A to si bude potom musieť znova budovať úplne nové vzory".... sak to je super, predsa budes cim dalej tym viac originalna. A to myslim naozaj vazne. Áno Áno Áno , zdokonalis sa , posunie ta to dopredu a az do stadia, kedy tvoj rukopis na medovnicku bude vynimocny a originalny, O tom celom je krasa medovnikoveho tvorenia, keby som ja mala cas na tvorenie, vies co vsetko sa mi zenie hlavou, ake napady?. Stale to opakujem a tebe to zopakujem este raz. Tvoj napad znamena ze si prva Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam Tlieskam . a usmievaj sa Mrkám

Mafka, St, 12.06.2013 - 10:31

Áno, v tom je podstata našej diskusie, že dať si okopírovaný medovníček na svoju s ú k r o m n ú stránku. Kvietok Kvietok Kvietok

acila, St, 12.06.2013 - 12:01

Milá Gertruda636, Tvoje medovníčky sa mi tak páčili, že som si ich viackrát aj po čase prezerala a obdivovala ich... Chápem Tvoje rozpoloženie... Ale dívaj sa na to asi takto: písať vieme všetci, ale je rozdiel v tom ako - a ten veľký rozdiel je vidieť aj na tých medovníčkoch... aj keď sa môžu zdať niekomu rovnaké, nie sú !!!!!!
A ešte k Tvojej poslednej vete - máš pocit, že toto je ojedinelá situácia v živote, keď niekto nedodržiava pomyselné hranice? Ja mám pocit, že takých situácií je veľmi veľa okolo nás (aj ako spomína Agataj), je len otázka či nás to zdolá alebo nie... Úsmev Úsmev Úsmev
Teš sa z toho, akú máš krásnu prácu a ostatné hoď za hlavu... Zlomené srdce

Milé žienky medovníkarky, neprejde ani jeden deň,aby som nenavštívila túto stránku a nepokochala sa Vašimi úžasnými dielkami. Aj ja som podľahla tejto krásnej záľube a chcela som sem poslať fotky ,no po prečítaní príspevku od Gertrudy som stratila odvahu. Ja svoje medovníčky nepredávam, len nimi robím radosť svojim blízkym a priateľom, ale tiež som čerpala inšpiráciu od Vás milé medulienky, hlavne od Vás, ktoré ste na tejto stránke od začiatku a ktoré si nesmierne vážim. Čo sa týka kopírovania,myslím si že žiaden medovník sa celkom odkopírovať ani nedá, vždy je iný oblúčik,bodka či čiarka naviac. Skôr nadobúdam dojem, že niektoré akosi ťažšie medzi seba prijímajú aj nové talenty.

acila, St, 12.06.2013 - 12:17

...tak a zase by sa mohla rozprúdiť diskusia na základe Tvojej poslednej vety... Žasnem ( a aj nie! )... Kým som sa ja odvážila zaregistrovať sem na stránku, dať sem svoje fotky (a nehambím sa ani za tie úplne začiatočnícke a možno také najpravdivejšie), ísť na kurz k pani M.Murárikovej a teraz sa zapojiť do diskusie prešlo veľa času...

A tu "ľaľa" tiež jedna ustráchaná, bojí sa zverejniť svoju prácu ale nebojí sa diskutovať a posudzovať... Prekvapenie Prekvapenie Prekvapenie

Osobne sa teším na tvoju prácu. Robila si to vlastnymi rukami tak sa nemáš za čo hanbit. Dala si do tej práce svoj čas a energiu tak sa pochval. Ved ide iba o medovniky nie o život. Teším sa ahoj.

yvka, St, 12.06.2013 - 12:34

a čo poviete na toto?

http://medovniky.artmama.sme.sk/svadobne/svadobne-v-oranzovom http://medovniky.artmama.sme.sk/svadobne/svadobne-140

a čo? mám sa rozčuľovať? alebo písať Aničke? je to moja sladká kamarátka, poznáme sa zo stretiek aj s jej dcérou, ktorá tieto medovníky robila Mrkám
každej, čo sme tu už dajaký ten piatok sa to stalo, že našla svoje vzory na medovníkoch inej medovnikárky Slnko a tak isto sme aj preberali navzájom od seba vzory Úsmev
ja by som to zakončila tým, a mohla by to byť taká neformálna dohoda medzi nami, že ak sa u niekoho inšpirujem (nebodaj kopírujem) tak to aspoň pri fotke svojho diela uvediem Bozkávam

Vierka, ja som minulý týždeň tiež od teba opisovala, tak už váham, či tu fotku tu mám uverejniť... Chichocem sa Chichocem sa Chichocem sa aj som ti to písala pod obrázkom, či môžem opisovať Hambím sa

Babuľky moje, pridám sa k vašej debate. Nedávno som tu dávala príspevok o červenej farbe, a všetkým vám ďakujem za vaše rady. Pani, ktorá si objednávala medovníčky, mi poslala predlohu, aké medovníčky chce, boli to srdiečka zdobené tak ako ich má aj spomínaná pani na stránke, ale nedá mi nespomenúť, že tie, čo mi doniesla, boli neporovnateľne krajšie. A to nechcem posudzovať. Ale verte mi, že hoci som hľadala, či tu niekde nenájdem autorku, nenašla som. Možno som zle hľadala.... Červená sa podarila, srdiečka uzreli svetlo sveta, hoci neboli presne také isté, ale nevesta bola maximálne spoojná, ja tiež, pretože som z nich mala veľkú radosť, pokladám ich totiž za tie vydarenejšie (snáď sa aj ja časom zdokonalím). A teraz pointa. Často vidím niečo krásne. Ostane to v hlave, možno len časť, potom niečo stvorím a možno skombinujem tri vzory, ktoré som kdesi videla. Nie som taký macher, aby som dokázala niečo krásne vymyslieť, ja som tiež skôr tá kopírujúca, ale nie s úmyslom, že by som tieto diela chcela vydávať ako autorka, ale skôr ako ponuku, že toto dokážem vytvoriť. To je moja práca, aj keď autorkou vzoru môže byť niektorá z vás a ja to ani nemusím vedieť. Ak niekto nechce zdieľať svoje námety a vzory, nech ich sem nedáva, pretože si ich pozrú stovky ľudí a každý si podľa toho môže urobiť "kópiu". Ale zlaté medulienky sa vedia deliť o svoje radosti a nenechávajú si ich iba pre seba. Preto rada chodím na tieto stránky, lebo tu vždy nájdem to, čo poteší srdce. A ešte jedna maličkosť. Nedávno ma dcéra s veľkým krikom volala k počítaču. Mami..... máš tu tortu - niekto dal moju slanú tortu na net, ani neviem na akej stránke to bolo, len tam bol veľký nápis Up date Slovakia. A pod tým moja slaná torta. Verte mi, veľmi ma to potešilo, hoci som ani nerozumela tomu, čo tam bolo napísané..... ale je tam moja robota...., ktorú nik neskopíruje, len napodobní.......

Ahojte žienky. Veľmi pekne ďakujem za všetky Vaše názory. Už som trocha v obraze. Asi som trocha nepochopila dušu tejto stránky.Bola som zvyknutá, vzorky si robiť sama. Dostala som totiž takú dobrú radu od jednej šikovnej medovnikárky, ktorú si veľmi vážim a obdivujem ju. Jej výrobky spoznám hneď. A stalo sa mi , že raz mala moje medovníčky spolu zo svojimi jedna moja kamarátka na veľkom jarmoku. Náhodou tam bola aj jedna známa ako turista a povedala mi, že tam boli moje perníčky, že ona ich tam spoznala.
Veľmi ma to potešilo.Milá Mária, z mojej strany to nie je o žiarlivosti
na iné talenty Vyplazený jazyk /ja sa za talent totiž nepovažujem, robím iba to čo ma baví a z čoho mám radosť a že moje výrobky urobia radosť iným/.Ale som asi zle pochopila Etický kodex. ,ktorý ja plne rešpektujem a myslela som si, že je to úplne normálna vec.Ak som svojim názorom niekoho pohoršila alebo urazila, tak sa ospravedlňujem ale som zvyknutá vyjadriť svoj názor na vec alebo situáciu, čo sa ma osobne dotýka.
Prajem Vám všetkým veľa dobrých nápadov a radosti pri Vašich úžasných medovníčkoch.

...určite si nikoho neurazila,každá si len napísala svoj názor a netreba sa za to hnevať.Tu sa nehádame,pomáhame si.Len niekedy to úplne inak vyznie napísané,ako keby sme to povedali nahlas,aj s inou intonáciou tónu.Máš nádhernú prácu a drž sa,nie každý dokáže niečo také krásne vytvoriť.

alager, Po, 24.06.2013 - 14:47

Jéééj a mne sa to ako páči, že po mne prevzal niekto štafetu a rozvíril tu nejakú debatu!!! Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Už tu bola nuda. Konečne sa tu niečo deje. Do seba, dievčatá!!! Veľký úsmev Veľký úsmev Veľký úsmev Ale nie. Môj názor na túto tému poznáte, tiež som zástancom toho, že inšpirácia je OK, treba však za ňu dotyčnej poďakovať. A kopírovanie od bodky po čiarku je úbohé. Aj tak to žiadna z nás neurobí tak, ako tá, čo zostrojila originál. A všetky sme aj tak krásne a šikovné, takže úsmev na pery a do medovníkovania. Bozkávam Bozkávam Bozkávam

Ahojte dievčatá.Som tu madzi vami krátko ale vidím,že viac menej má každá vo svojom repertoári nejakú kópiu.A možno to bez toho ani nejde.Ja keď som začínala robila som len a len podla seba ale na jednej akcií som zistila,že mám veľmi podobnú prácu ako jedna pani.Tak kto od koho kopíroval.Tak asi tak to niekedy je.A to sme sa pred tým ani nevideli.

Ahojte, dievčatá, som začiatočník v zdobení medovníčkov, zatiaľ sa viac venujem pečeniu tort a kvetinovým aranžmánom na ne. No dúfam, že raz aj ja si budem môcť do katalogu vložiť tak krásne vyzdobené medovníky, ale to asi veľa vody v Hrone pretečie. O tom som ale nechcela... S dovolením sa zapojím do Vašej debaty o kopírovaní. Kopírovať, či sa to niekomu páči, alebo nie je dovolené, pokiaľ to dotyčná sama zhotovila. To by ste museli mať na vzor ochrannú známku. A tú zrejme nemáte. Rovnako väčšinou kopírujeme existujúce vzory na čipkách, krajkách, vyšívaných vzoroch..... vzoroch na regionálnych zdobeniach. Iné kafe je, ak Vašu prácu, niekto vyhlasuje za svoju!!! To sa bohužiaľ stalo mne s kvetinovými aranžmánmi. Spočiatku cukrárska spolupráca ( ja ozdoba , druhá osoba upečenie a potiahnutie torty), čo som aj uvádzala vo fotoalbume, sa zmenila na lživé prezentovanie sa vyhotovenej celej torty ako svojej práce na súkromnej stránke. To ma fakt naštvalo !!! Toto je to, čo je neprípustné a s rozporom autorského kodexu. Lebo ináč by sme veľa námetov nemohli vôbec používať. A bola by to škoda. Všetko, čo urobíme, robí radosť ako darček, vždy sa naše dielka a diela stávajú pre niekoho darčekom. Zlomené srdce Zlomené srdce Zlomené srdce

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama